01. nov 2019 kl.9.00 - 16.00

Konflikter, vold og selvskadende adfærd er almindeligt i hele det pædagogiske felt. Bo Hejlskov Elvén vil i sit oplæg på årsmødet tale om metoder for adfærdshåndtering og forebyggelse, ud fra Low arousal. Low arousal metoderne er udviklet til at hjælpe os med at forholde os til mennesker med voldsom adfærd. De bygger på et enkelt princip - nemlig, at følelser smitter. Low arousal metoden bygger på  neuropsykologi og affektteori og tager udgangspunkt i personalets måde at møde personen med adfærden på.

06. nov 2020 8.30-15.30

Marte Meo årsmøde og generalforsamling

Årsmøde og generalforsamling på Nyborg Strand fredag d. 6. november 2020 kl. 8.30-15.30

Hovedoplægsholder er Cand. mag. i psykologi Mette Carendi. Overskriften for oplægget er "tænd for forbindelsen". Hun vil blandt meget andet gøre os klogere på de menneskelige forsvarsmekanismer, og om hvordan de udvikler sig fra vugge til grav.

Program for dagen:

Kl. 08.30 – 09.20              Indtjekning og kaffe m. brød

Kl. 09.20 – 09.30              Velkomst

Kl. 09.30 – 11.30              Mette Carendi

Kl. 11.30 – 12.30              Frokost

Kl. 12.45 - 13.45               Generalforsamling

Kl. 13.45 - 14.15               Kaffe og kage

Kl. 14.15 – 15.30               Workshops

Er du interesseret i at dele din viden omkring dit Marte Meo arbejde ved en workshop, så skriv til bestyrelsen. Det giver gratis deltagelse for en deltager.